Kategoriarkiv: karriere

november 28, 2020 - 15:42

En update på min ansøgning om arbejdstilladelse i USA

arbejdstilladelse i USA

Moonchild leggings // Zara knit top // & Other Stories blazer (similar here) // Zara boots // Sandro bag

Jeg har slet ikke fået fortalt her på bloggen at jeg nu har fået godkendt min ansøgning om arbejds tilladelse i USA. Det er faktisk en måned siden jeg fik godkendelsen. Det gik meget stærkere end forventet. Jeg havde fået at vide at det kunne tage mellem 3 og 5 måneder, men fik altså mit svar og et fint EAD card tilsendt allerede halvanden måned efter jeg havde søgt. Det er selvfølgelig virkelig skønt, men det har også givet mig ekstra pres på i forhold til at få søgt jobs. Det er nemlig sådan at jeg fra den dag min arbejdstilladelse træder i kraft, har tre måneder til at finde et job her i USA. Hvis ikke jeg gør det, skal jeg forlade landet, og så kan jeg ikke længere rejse ind på mit F-1 visa igen.

Det er en ret nervepirrende og stressende situation, for grundet Covid er det ikke ligefrem prime-time for at være jobsøgende. Jeg kan kun blive ved med at søge forskellige relevante jobs og så håbe på det bedste. Jeg havde min første rigtige job samtale tidligere i denne uge – over Zoom faktisk. Jeg kan mærke at de her samtaler er virkelig god øvelse for mig, for det er bare noget andet her end hvad det er i Danmark. Nå men jeg ville egentlig bare give en lille update på hvordan det stod til. Jeg krydser fingre for at kunne rejse hjem til jul, men også for at jeg kan rejse tilbage igen! I videoen nedenfor kan I se mit look in motion, så I har mulighed for at få flere detaljer med. Håber I kan lide den. Glædelig 1. søndag i Advent i morgen.

Skriv kommentar 2 Kommentarer
marts 25, 2020 - 23:38

How I Work from Home and stay productive

posters

Posters og rammer er modtaget gratis fra Poster Store

Som freelancer og studerende er det ikke nyt for mig at arbejde hjemmefra. Dog har jeg også et kontor job ved siden af skole og freelance hvilket betød at jeg, indtil hele Covid-19 krisen for alvor ramte USA, var væk hjemmefra fra 9-19 fire dage om ugen . Den usædvanlige situation som vi nu alle står i, har medført at rigtig mange af os nu må arbejde hjemmefra, og det kan altså være sværere end som så. Disse posters og rammer fra Poster Store kunne ikke have kommet på et bedre tidspunkt.

Vi har alle forskellige måder at arbejde på, og forskellige former for arbejds opgaver vi skal løse. Nedenfor har jeg delt fire ting som er vigtige for mig, når jeg arbejder hjemmefra.

Balance mellem det kreative og det tunge

Jeg er typen der ikke er god til at sidde og læse eller skrive opgave en hel arbejdsdag. Derfor værdsætter jeg virkelig at jeg indimellem også har mere kreative opgaver, såsom at skyde billederne af de fine posters til dette indlæg, filme og klippe en video sammen eller skrive en artikel i et lidt ‘løsere’ format. Det giver en god balance i tingene.

  • Struktur og planlægning

Klassiskeren med at planlægge gælder i den grad også for mig, når det kommer til at arbejde hjemme. Jeg har brug for at planlægge mine opgaver og følge en struktur. Derfor kan jeg godt lide at starte dagen eller ugen med at skrive de opgaver ned jeg skal nå. Ofte tager jeg nogle af de ‘tungere’ opgaver først på dagen, og de mere ‘lette’ sidst på dagen. Så er chancen for at de bliver lavet, større. Kender vi ikke alle til hvor tilfredsstillende det er at kunne krydse opgaverne af listen én efter én?

Frisk luft og fysisk aktivitet

Jeg kan godt lide at starte min dag ud med en løbetur eller anden form for fysisk aktivitet, men det er også utroligt vigtigt for mig at komme ud og få luft hver dag. Ofte tager jeg en ‘pause’ fra computer skærmen midt på dagen, for at løbe eller gå en tur langs vandet, mens jeg lytter til en podcast, taler i telefon eller bare tænker. Det er virkelig et rart afbræk, og jeg føler mig langt mere produktiv når jeg kommer hjem igen.

Et ordentligt hjemme kontor

Her mener jeg ikke nødvendigvis et decideret rum til et kontor. Det er nærmest en umulighed i New Yorks små lejligheder. Nærmere et lille område som indbyder til at sidde og arbejde i. Jeg har fået skabt en hyggelig ‘arbejdsplads’ ved vinduet, og mine nye posters og rammer fra Posterstore gør det hele lidt mere visuelt indbydende. Jeg overvejer om jeg skal hænge nogle af dem op, men jeg kan også godt lide at ’stable’ dem. Hvad synes I?

Hvis du også kunne bruge lidt nye posters til dit ‘hjemme kontor’, så har jeg en rabatkode, der giver dig 30% på dit næste plakat køb (gælder ikke rammer samt Selection plakater). Brug koden ByJenni30 ved checkout, frem til 11. april 2020. 

Posters and frames are gifted from Poster Store

As a freelancer and a student, working from home is definitely not new to me. However I also have my office desk job which until the Covid-19 crisis hit NYC, meant that I was away from home from 9am to 7pm four days a week. This extraordinary situation that we are all in means that a lot of us have to work from home full time now, and that can be quite the challenge. These posters and frames from Poster Store could not have arrived at a better time.

I know we all have different ways to work and different tasks to solve but I thought it may be helpful to share the four big things that are important to me when working from home:

Balancing the Creative and the ‘Heavy’ Tasks

I’m the kind of person who does not thrive with reading and writing essays all day long. That’s why I really appreciate that I also have more creative tasks such as taking photos of the posters and frames for this blog post, filming and editing a video or creating articles with a ‘looser’ structure. I usually do a bit of both to stay motivated and productive.

Structure and Planning

I know it’s almost a cliché but I cannot put enough emphasis on how important planning is. I like to plan my tasks and follow a structure. Usually I will get some of the ‘heavier’ duties done first and then go on to the ‘lighter’ ones later. I just know the chances of getting all of my tasks done, are better that way. I think we all know that satisfying feeling of crossing tasks off a list one by one.

Fresh air and Physical Activity

I like to start my mornings with a run or some other physical activity but I also need to get outside every day to get some fresh air. Often I will take a ‘break’ from my laptop during the day and go for a run or a walk down by the water while listening to a podcast, catching up with a friend over the phone or simply clear my thoughts. It is such a small thing but I feel so much more productive after being outside.

A Decent Home Office

I am not necessarily talking about an entire room for an office. If you live in NYC you’ll know that it’s hardly possible to dedicate an entire room to an office. To me it’s just important to have a small area where I can feel productive. I have my little desk by the window, and my new posters and frames from Poster Store makes it all look more visually appealing. I’m thinking of hanging a few of the posters up on the wall but I also kind of like the ’stacking’ that I have going on. What do you guys think?

Are you also in need of some new posters for your home work space? Then you are in luck! Poster Store have very kindly given me a discount code to share with my readers. By using the code ByJenni30 at checkout you get 30% off all posters except the Selection ones. Valid until April 11 2020.

 

Skriv kommentar 0 Kommentarer
juli 19, 2018 - 23:31

3 tips to a good Home workspace

sostrene Grene

Annonce // Så blev det endelig tid til at vise jer mit lille home workspace i lejligheden. Det er holdt rimelig simpelt, og alligevel har det taget mig noget tid lige at få de sidste ting på plads. Jeg føler jeg starter lidt forfra hver gang jeg flytter. Selvfølgelig mest af alt fordi at jeg begge de gange, jeg har bosat mig udenlands (først New York, og nu England), kun har medbragt hvad jeg kunne have i en kuffert. Heldigvis var lejligheden, som jeg flyttede ind i her i England, møbleret, så det har gjort det nemt for mig.

Nu har jeg endelig fået mit lille home workspace på plads, og det har Søstrene Grene været så søde at hjælpe mig med. Jeg er helt vild med især min nye skrivebords lampe, men også den matchende magasin holder. Da jeg er freelancer og arbejder hjemmefra, så har jeg brug for en ordentlig arbejdsplads derhjemme. Måske nogle af jer også kender til det? Derfor vil jeg gerne dele tre tips til en god hjemme arbejdsplads.

Skab et hjemmekontor som inviterer til arbejde / Eftersom jeg arbejder hjemme, er det vigtigt for mig at jeg har et sted, som specifikt er indrettet til at sidde og arbejde. Det skal være indbydende og ryddeligt. Desuden skal jeg kunne sidde i en ordentlig arbejdsstilling, og have godt lys når jeg arbejder.

Sørg for at arbejde uden for hjemmet også / I og med at min arbejdsplads er i hjemmet, så opholder jeg mig rigtig mange timer i min lejlighed. Derfor husker jeg også mig selv på, i ny og næ at sætte mig ned på en af de mange lokale caféer og arbejde. Du vil blive overrasket over hvad en kop kaffe og nogle andre omgivelser kan gøre for din produktivitet.

Planlæg din tid! / Det sidste tip kan jeg ikke understrege nok! De dage og uger, hvor jeg planlægger min tid, er jeg langt mere produktiv end når jeg ikke gør. Enten skriver jeg mine gøremål ned, eller også sætter jeg dage af oppe i mit hoved, til hvornår jeg skal nå hvad. Bestemte dage er til arbejde og bestemte dage er til blogging, og så deles opgaverne inden for de kategorier ud over hver dag. På den måde er der bestemte tidsrum til at skrive blogindlæg, tage billeder, besvare emails, filme, redigere videoer og billeder etc.

Jeg er super glad for at Søstrene Grene også ligger her i England, og taknemmelig for at de har hjulpet mig med at gøre mit home workspace lækkert og indbydende. Hvis I befinder jeg på disse kanter, så kan jeg afsløre at deres butikker er placeret i Grosvenor shopping centre i Chester samt i Victoria Centre i Nottingham.

home work space

Ad // As some of you might know I work as a freelancer, which means that I work from home. I can finally show my little home workspace here on the blog which the Danish retail store Søstrene Grene has been a big part of. Some of my British followers might already know the store as it’s also placed here in England. They have everything from stationary and gift wrapping to kitchen goods and toys for children. 

when Søstrene Grene launched their Home workspace collection they kindly let me choose a few things for my own workspace. I am really loving the lamp but also the matching magazine holder. I know I’m not the only one working from home so I thought I would share my three tips to a good home workspace.

Create a home office that invites you to work / To me it is important that I have that little space at home where I can focus only on work. I make sure that it’s tidy and nice so that I feel like sitting there for hours.

work away from home every now and then / As I work from home I spent an incredibly huge amount of my time in my apartment. Therefore I have to remind myself every now and again to leave the arpartment and bring my laptop with me to one of the local coffee shops. You will be amazed what some coffee and a different environment can do to your productivity.

Schedule your time! / Last but certainly not least. I simply can’t stress enough how important it is to plan the things you need to get done! when it comes to my freelance job I schedule my time for each assignmet that I have to do. As goes for my blog. I divide days into hours and put time aside for creating content, shooting and editing photos and videos, reply to emails etc.

If you are interested in some nice things for your own home workspace I highly recomment that you check out Søstrene Grene’s website or vistit one of their stores. Here in England they are placed at Grosvenor Shopping centre in Chester and in Victoria Centre in Nottingham.

Skriv kommentar 0 Kommentarer
juli 7, 2018 - 22:39

How to be an overnight success / my review

How to be an overnight success

For English look below last photo

Pyh det er varmt i England for tiden. Sådan virkelig varmt med høj luftfugtighed og det hele. Man kan næsten kun holde ud at have lette kjoler på! De sidste dage har temperaturerne ligget på 27-30 grader, og det ser ud til at fortsætte minimum en uges tid endnu. Det er jo skønt egentlig! Derfor tror jeg også at jeg vil tage fri en stor del af dagen i morgen, og bare lægge mig ned i parken og høre podcasts og læse de sidste kapitler i min bog. Og meget apropos, så er det jo bogen ‘How to be an overnight success’ at dette indlæg skal handle om. I kan måske huske at jeg ønskede mig den til min fødselsdag. Jeg fik den ikke, men til gengæld fik jeg pengene til at købe mange af de ting jeg havde ønsket mig.

Det er sjældent at jeg kommer med et review af en bog inden jeg er helt færdig med den. Lad os da bare være ærlige –  det er i det hele taget sjældent jeg kommer med et review af en bog! Jeg får simpelthen ikke taget mig tiden til at læse en, og desuden er det ekstremt sjældent at jeg finder en bog, som virkelig fanger mig. Jeg er ikke den store krimi fan, men vil hellere læse chick lit. Problemet med chick lit er dog ofte, at de altid har den samme begyndelse, midte og slutning. De er lige en tand for forudsigelige. Men jeg elsker stort set alt der omhandler mode, karriere og New York. Man er vel en SATC / GG pige.


book recommendation

‘How to be an Overnight succes’ havde jeg hørt godt om. Den er ikke i chick lit genren, men mere en girl boss bog. Det er en fortælling af Rodial stifter Maria Hatzistefanis, om at nå til tops i beauty branchen. Hun fortæller over 15 kaptiler, meget åbent, ærligt og ikke mindst med humor, hvordan hun har klaret vejen til toppen. Jeg synes at bogen er super inspirerende, og meget relatérbar, hvis man ønsker at ændre ting i sit liv. Hvadenten det er karrierevejen eller andre ting i livet, så indeholder bogen nogle gode pointer, som er værd at tænke over. Den er efter min mening godt skrevet, og så er den let læselig.

Jeg glæder mig hver dag, til at skulle læse et nyt kapitel. Faktisk har jeg gjort det til en rutine, at læse et kapitel hver aften, inden jeg lægger mig til at sove, i stedet for at kigge på min telefon. Når nu vejret er så godt, så tager jeg også ofte bogen med ud på en bænk eller på græsset et sted! Nu hvor jeg er næsten færdig med bogen, er jeg begyndt at frygte hvad jeg så skal lave?! Det er faktisk lidt halv deprimerende. Derfor vil jeg selvfølgelig spørge jer om I har nogle anbefalinger til lignende bøger? Dem jeg selv har hørt blandet om er Little black book, Girl Code og the F word, så guys, kunne virkelig godt bruge jeres anbefalinger! Eller hvis der er nogle I kan udelukke. Hit me i kommentarfeltet!

Jeg har købt bogen på Amazon her til ca. £9, men den kan også købes flere steder i Danmark

girl boss books

English / Phew it’s hot here in England at the moment! Like really humid hot! But we shouldn’t complain about that. In fact I think I’ll take most of the day off tomorrow. Just to stay outside listening to podcasts and reading a book. Speaking of.. it’s the book ‘How to be an overnight success’ that this blog post is going to evolve around. I usually don’t do a review of a book before I have finished it, but because I need a favour of you guys I’m gonna share my review now eventhough I still have a few chapters left to read.

To be honest I rarely read a book! I have such a hard time finding a book that actually keeps me captivated but it’s save to say that this one did! In fact it still does! I have made it a habit to read a chapter every night just before I go to bed. It’s such a good thing to do instead of the usual scrolling through my social media accounts on my phone. I find this book really inspiring and easy to read as well. well I love anything that combines fashion, career and New York (I am a SATC / GG girl after all) and even if New York doesnt really play a big role in this book I just find it fascinating to read author Maria Hatzistefanis’ experience on how to make it in the beauty industry. She gives some very good advice which is worth thinking about whether it’s career or something else in your life. She writes the book with honesty, directness and humor. 

well now to the favour guys! I am loving this book so much that I honestly don’t know what to replace it with when I’m done. So I really need your recommendations. what similar books can you recommend? I’ve heard really mixed things about both ‘girl code‘, ‘The F word‘ and ‘Little Black Book‘ so could really use your thoughts on it. Even if you can eliminate any of them. So hit me in the comments guys!

I found ‘How to be an overnight succes’ at £9 on Amazon right here.

Skriv kommentar 0 Kommentarer
maj 2, 2018 - 11:26

Tvinger uddannelses systemet mig til at studere i udlandet?

nye regler om dobbeltuddannelse

Photo by Millie Clinton Photography

English recap / This blog post is a long talk about how the Danish educational system has changed which basically means that I have been excluded from studying what I dream of. Therefore I’m now considering the oppotunies of studying abroad. I have kept the long talk in Danish as it is about the Danish educational system. People who have lived under the ‘old’ educational system might have a better understanding about my concerns regarding the changes. But don’t worry. New blog post and video coming up this week xx


Indlægget her er et af de længere, mere ‘chatty’ af slagsen, så jeg vil anbefale dig at snuppe en kop varmt, inden vi går i gang. Jeg er en af de uheldige som er kommet i klemme i uddannelses systemet, efter de nye regler om dobbelt uddannelse trådte i kraft sidste år. For mig betyder reglerne, at jeg ikke kan læse videre i Danmark, med det jeg gerne vil, pga. af nogle valg jeg har taget, inden reglerne trådte i kraft. Indlægget her har faktisk været over et år undervejs. Jeg startede nemlig de første linjer tilbage i april 2017.

Jeg har selvfølgelig sat mig ind i sagen, og har både læst den opdaterede aftale om dobbeltuddannelse på uddannelses- og forskningsministeriets hjemmeside, og jeg har fulgt op på sagen gennem diverse nyheds medier. Min tanke med at fortælle min historie, er at skildre et eksempel på en situation, der viser hvordan de nye regler om dobbeltuddannelse kan ramme nogle.

Man kan måske sige at min situation er en smule usædvanlig, så for at gøre det mindst muligt forvirrende for nogen, så lad mig starte ved begyndelsen. Som de trofaste læsere måske ved, så har jeg to vidt forskellige uddannelser, nemlig en professions bachelor som pædagog og en akademi uddannelse som designteknolog med speciale i branding & marketing management.

Derfor rammer uddannelses systemet mig

Tilbage i september 2011 starter jeg på pædagog studiet, men stopper efter 2 år, da jeg er kommet ind på uddannelsen til designteknolog. Jeg havde længe vidst at jeg hellere ville det, men havde ikke troet det var en mulighed for mig. Jeg starter i sommeren 2013 på designteknologen, og færdiggører den i 2015. Samme år søger jeg ind på overbygningen til designteknologen på KEA, men kommer desværre ikke ind. I mangel på bedre, vælger jeg at genoptage pædagog studiet for at færdiggøre det sidste halvandet år. Den 18. december 2016, mens jeg er i gang med min BA-opgave, vedtages de nye regler om dobbeltuddannelse. Loven træder i kraft d. 1. januar 2017 og kommer til at gælde fra sommeroptaget 2017. Det er på det tidspunkt for sent at søge ind på vinteroptaget 2017. Jeg står nu i en situation, hvor jeg kan vælge at lade være med at færdiggøre min afsluttende opgave, droppe ud og derved stadig have muligheden for at læse en anden professions bachelor. Eller jeg kan færdiggøre den sidste måned, og få titlen pædagog, men miste retten til at læse videre med andet end det.

På det tidspunkt virkede det ikke logisk for mig, at droppe ud en måned før jeg var færdig. Jeg havde trods alt brugt 3½ år på den her uddannelse, så at droppe ud så tæt på mål, virkede fjollet. Selvom jeg hellere ville det andet, så overbeviste jeg mig selv om at der måtte være en anden udvej. Jeg havde nok ikke forestillet mig at det nogensinde skulle blive en ulempe at have dygtiggjort sig inden for flere fag. I foråret 2017 søgte jeg ind på overbygningen til designteknologen på både KEA og VIA Design, men fik afslag med den grund, at jeg ikke kunne læse en uddannelse på samme eller lavere niveau end jeg havde i forvejen. Jeg forsøgte mig også med reglerne for dispensatiopn, som jeg håbede gjaldt for mig, nu hvor jeg tidligere havde afsluttet en erhvervsakademi uddannelse, på samme sted som jeg søgte om optagelse på overbygningen, men blev igen afvist.

Udelukket fra at læse videre i Danmark

Min eneste mulighed for at læse videre i Danmark, er at vente til der er gået 6 år fra jeg afsluttede min sidste professions bachelor. Jeg kan altså først i 2023 læse videre på designteknologen, som jeg afsluttede i 2015. Hvem pokker tager en ind på en overbygning, som har afsluttet akademi uddannelsen 8 år tidligere?! Jeg ser det umiddelbart ikke ske. Om politikernes beslutning omkring de nye regler om dobbeltuddannelse virker eller fejler, ved vi nok først år ud i fremtiden. De gjorde det for at skaffe flere penge til dagpengeområdet, så om det er den bedste løsning, må tiden vise. Jeg kunne godt have ønsket, at de som minimum havde gjort det muligt selv at betale sin uddannelse, som der først var tale om. Selvom det er mange penge vi ville skulle vende os til pludselig at spare op, så ville man da ikke være fuldstændig ekskluderet fra at læse videre med en anden uddannelse i Danmark.

Nu hvor jeg mere eller mindre er blevet ekskluderet fra uddannelses systemet i Danmark, har jeg vendt blikket mod udlandet. Jeg har længe overvejet og undersøgt mulighederne for at læse videre der. Selvom det vil komme til at koste en masse penge, så er det umiddelbart min eneste mulighed pt for at læse videre med det jeg gerne vil. Nogle gange skal man virkelig gennem livet af nogle omveje. Jeg kan kun sige at jeg er spændt på at se hvad fremtiden bringer.

 

Skriv kommentar 0 Kommentarer
oktober 19, 2017 - 21:17

Om at leve i nuet og lave det der gør mig glad

byjenni.dk

at nyde tilværelsen og leve af min opsparing

Jeg får meget ofte spørgsmålene ‘hvad er det egentlig du laver i New York?’ og ‘Hvordan har du dog råd til at bo der?’. I forhold til bo-situation er jeg så heldig at bo hos nogle jeg kender, på den måde slipper jeg for de noget dyrere værelser Manhattan ellers har, og samtidig er det hyggeligt at bo sammen med nogle man kan lave en masse ting sammen med. Havde jeg skulle leje et værelse på Manhattan havde jeg skulle regne med at slippe $800-1200 for et lille værelse. Du får ikke meget for pengene hverken på Manhattan eller i Brooklyn, så havde jeg skulle finde noget der, havde jeg nok ikke haft råd til stadig at bo i New York på en meget lille indkomst.

De første tre måneder her ovre tog jeg et internship hos et jewellery brand, for at få noget mere arbejdserfaring og noget til mit CV, men efter det er min tid her ovre mere gået med sociale ting og at opleve byen. Det gjorde det lidt svært for mig at komme med et præcist svar på, hvad det er jeg laver i New York. En jeg snakkede med, jokede med at jeg bare skulle sige at jeg nød tilværelsen og levede af min formue, og selvom jeg grinede af det, kom jeg faktisk til at synes at den sætning beskrev min situation meget passende. Jeg nyder virkelig tilværelsen lidt ekstra, nu her hvor jeg kan. Formue kan jeg nok ikke ligefrem kalde de penge jeg lever af, men jeg har i hvert fald inden afrejsen til New York, arbejdet hårdt og sparet op til netop at kunne nyde min tid herovre.

Jeg rejste til New York på et tidspunkt hvor der ikke var noget der forhindrede mig i at tage afsted. Ingen lejlighed, kæreste eller børn, som kan være faktorer der gør det lidt sværere ‘bare lige’ at tage afsted. Jeg havde et job jeg skulle sige op, og venner og familie som jeg vidste det blev svært at skulle undvære i længere tid, men min drøm om at tage til New York, var for stor til at lade disse ting stå i vejen. Heldigvis har jeg besøgt venner og familie flittigt de gange jeg har været i Danmark, og flere har også besøgt mig i New York.

lav det der gør dig glad

Jeg lever meget efter princippet ‘lav det der gør dig glad’. Jeg er ikke god til at arbejde et sted jeg ikke trives eller med noget jeg ikke synes er sjovt. Det er måske også derfor jeg gik væk fra pædagogfaget, som jeg jo også har en uddannelse inden for. Jeg kan rigitg godt lide at arbejde med mennesker, men med større arbejdsbyrder og mindre tid til at nå det, har jeg oplevet hvordan det har tærret på kolleger. Stressede medarbejdere er bestemt ikke en god cocktail, og slet ikke for hinanden, så jeg endte med slet ikke kunne se mig selv arbejde længerevarigt inden for det fag.

Det jeg vil sige med det er at du ikke skal blive i noget du ikke er glad for, hvad enten det drejer sig om karriere, forhold, venskaber eller andet. Hvis du bliver i noget for længe, som du ikke er glad i, ender det med at gå ud over dig selv, og du udnytter ikke livets potentialer fuldt ud. Sommetider kan man være ‘tvunget ‘ til at lave noget man ikke er glad for, for at nå derhen hvor man gerne vil, men hvis dette job er med til at du kan nå din drøm, så er det et skridt i den rigtige retning. Bliv ved med at gå efter din drøm og søg hen mod det du gerne vil – det kan tage tid at nå målet, men så længe man bliver ved med at kæmpe for det, er der noget til at motivere en.

 

Skriv kommentar 4 Kommentarer
oktober 14, 2017 - 09:18

5 tips til at være mere effektiv

tips til at være mere effektiv

Sleeve, kabel og iPhone cover er sponsoreret af bomo.dk

God lørdag morgen. Som nogle af jer måske ved, så har jeg et job hvor jeg arbejder hjemmefra, og det kan nogle gange være en udfordring ikke at lade sig distrahere af vasketøjsbunken der ligger og venter, den netflex serie man er midt i eller en helt tredje ting. I min egen iver på at blive mere produktiv og derved effektivisere min arbejdstid, så har jeg fundet forskellige ting der virker for mig. Derfor vil jeg her dele 5 tips til at være mere effektiv.

få overblik over din tid ved at Skrive ned

Noget der virkelig kan være en udfordring for mig ift. at være mere effektiv, er at strukturere min tid korrekt. Derfor hjælper det mig ekstremt meget at planlægge, og skrive mine gøremål ned i en notesbog. Jeg kan godt finde på nærmest at lave et skema, og skrive alle mine arbejdsopgaver for en uge ned, og afsætte bestemte tidsrum til dem. På den måde kan jeg i mit skema, tilføje tid til træning, blogging, praktiske gøremål, sociale aftaler og tid til bare at slappe af. Det fungerer godt for mig at tingene bliver ret skemalagt, og det føles godt at kunne krydse de forskellige gøremål af ét efter ét

Hold fokus ved at flytte fokus

Jeg har haft 8-16 kontor job, og jeg må erkende at jeg ikke er god til at sidde 8 timer i streg foran en computerskærm hver dag. Derfor udnytter jeg også at jeg nu har friheden til at planlægge min arbejdstid som det passer mig. Jeg bruger måske 2-3 timer intensivt på arbejde ved computerskærmen, og tager derefter tid ud til at tage ned og træne eller ordne praktiske ting i lejligheden. Det at jeg får hovedet væk fra skærmen noget tid, gør at jeg får fornyet energi. og dermed er klar til flere timer ved computerskærmen igen.

Find et sted hvor det er godt at sidde og arbejde

Jeg kan mærke at det at sidde hjemme på sofaen og arbejde, hurtigt kan gøre mig ret ineffektiv. Derfor pakker jeg nu og da min iPad, tastatur og oplader i mit sleeve og sætter mig ned på en café og arbejder der fra. Det fungerer helt utroligt godt for mig. Der er ikke en masse andre ting til at distrahere, og det gør det nemt for mig at holde fokus. De $4-5 jeg bruger på kaffe eller juice er altså meget godt givet ud, når jeg sidder og arbejder effektivt i et par timer eller 3.

sæt mål og delmål

At have nogle mål at gå efter, er altid en god motivations faktor for at være mere effektiv. Hvad enten det er blog, arbejde eller andre opgaver, så skriver jeg mine mål ned, små som store, og arbejder hen imod at kunne sætte et flueben ud for dem. Det kan være mindre ting som at tage billeder af produkter jeg har modtaget, det kan være et mål om at udgive minimum tre indlæg om ugen eller det kan være et mål om at blive rigtig skarp til SEO.

skab et inspirerende arbejdsmiljø

Når jeg sidder hjemme og arbejder, er det for mig vigtigt at jeg sidder komfortabelt og i en god arbejds stilling. Det kan være fristende at sidde under dynen på sofaen, men efter en time, foretrækker jeg at sidde ved et bord som passer i højden istedet for at sidde med computeren i skødet. Desuden kan jeg godt lide at holde mit skrivebord ryddeligt, kun med de ting omkring mig, som jeg rent faktisk skal bruge. Oplader, kaffe og notesbog være sig de vigtigste ting i kampen for at være mere effektiv i mit arbejde.

Jeg har faktisk lige delt en god rabatkode til bomo.dk inde på bloggens facebook side her, hvis I er interesserede i f.eks. mit fine sleeve (som egentlig er til en lille laptop) eller andre af deres produkter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Skriv kommentar 6 Kommentarer
Follow on Bloglovin

Find opskrifter

Madblogstoppen

Follow me on Instagram