Kategoriarkiv: Rejser

februar 11, 2017 - 00:28

To-do list for February

I  slutningen af 2016 startede jeg en ny kategori op på bloggen, nemlig en månedlig to-do liste. I december og januar fik jeg dog ikke lavet disse indlæg, men med februars begynden, og en smule mere tid på hånden, starter jeg dem nu op igen. Jeg har faktisk en hel del jeg skal denne måned. Et par af tingene har jeg allerede overstået.

Copenhagen fashion week

Februar startede for mit vedkommende ud med Copenhagen fashion week; først morgenmad hos Tommy Hilfiger og ‘Meet the Danes’ og så Domanoff show på D’angleterre med min gode ven Tobias. Derefter PR-besøg og hygge med mine søde blogger kolleger Eline og Liselotte. Resten af modeugen havde jeg dog meldt mig til at hjælpe til backstage til diverse shows og events. Det er både spændende og hårdt, men jeg tror det er godt også at se den mindre glamourøse side af modeugen. Overvejer lidt at lave et separat indlæg om hvad backstage arbejdet indebærer, hvis det har interesse?

Eco by sonya face tan

Jeg har fået mig denne økologisk selvbruner til ansigtet, som jeg er ret spændt på at prøve. Når jeg vil have lidt naturlig glød, plejer jeg som regel at spraye lidt Sunspa i ansigtet, men når en selvbruner med helt naturlige ingredienser lover naturlig glød og lang holdbarhed, så bliver jeg nødt til at prøve den. Tænk hvis den bliver en ny favorit. Jeg skal nok opdatere jer, når jeg har prøvet den.

Marabou premium Cocoa salty liqourice

Jeg er normalt ikke chokolade-med-lakrids typen. Jo, Johan Bülows lakridser med chokolade om, men ellers foretrækker jeg chokolade for sig og lakrids for sig. Derfor blev jeg også meget overrasket over hvor vild jeg var med denne mørke chokolade med meget små stykker saltlakrids i. Chokoladen virker slet ikke lige så ‘stærk’ og saltlakridsen komplimenterer den bare godt. Kan varmt anbefales.

H&m trashed jeans

Jeg så disse jeans i H&M forleden, men prøvede dem ikke. Jeg har lovet mig selv ikke at shoppe før jeg kommer til New York, så jeg skulle ikke fristes af at prøve dem på. Dog er de stadig i mit hoved, jeg er ret vild med det lidt ‘ødelagte’ ufuldendte look de har. Måske de skal prøves i en H&M i New York haha.

Going to new york

Som jeg tidligere har nævnt på bloggen, så rejser jeg snart til New York – det bliver her i slutningen af februar, og jo tættere det kommer på, jo mere spændt og nervøs bliver jeg på at rejse afsted helt alene. Min snarlige afrejse betyder også at februar er booket op med kaffe aftaler med venner og veninder, som jeg lige skal nå at sige farvel til.

fifty shades darker

Min veninde havde lokket mig med til galla premieren i onsdags, og to’eren til Fifty shades of Grey skuffede bestemt ikke. Tit kan to’er filmen godt skuffe, men jeg synes at denne levede godt op til den første i rækken, så hvis I kan lide 1′eren, så tror jeg også Fifty shades Darker falder i jeres smag. Nogen der har været inde og se den?

januar 11, 2017 - 14:07

Jeg har gjort noget tosset

coat / Soaked in Luxury (similar option on sale), jeans / Only, shoes / Deichmann, headband / H&M, scarf / H&M

Jeg har gjort noget lidt vildt, synes jeg selv! Jeg har jo længe gerne ville til New York, og efter jeg i går, sammen med min salgschef, fik de sidste ting på plads, om hvornår jeg stopper på mit arbejde, tog jeg det næste skridt og købte en one way ticket til New York!! Uha det bliver lige pludselig meget virkeligt det hele. Mit arbejde har heldigvis været SÅ forstående omkring min beslutning, og jeg har fået den største støtte og opbakning fra dem hele vejen. Det bliver derfor også helt svært at skulle forlade de trygge rammer på kontoret, og selvfølgelig min familie og lille Danmark, for at rejse ud og udforske det ukendte. Jeg rejser selvfølgelig ikke derover helt uden formål, men der er så mange ting der stadig skal på plads, så jeg vil hellere fortælle jer mere om det en anden gang. Lige nu flyver en masse tanker gennem mit hoved, fordi jeg både glæder mig helt vildt og er spændt, men også bange og nervøs. Det hele er lidt skræmmende. Om jeg skal være der en måned eller fem, det ved jeg slet ikke endnu, så det må tiden vise.

Outfittet her er fra i torsdags, da jeg mødtes med Sophie. Hun var så sød at skyde disse billeder af mig inden vi tog på visit hos de søde piger hos PR Connect, og efterfølgende til torsdagsbar hos det nye HB Community. Det var isnende koldt, så jeg var pakket godt ind med masser af lag, pandebånd og mit store lækre kashmir tørklæde.

Skriv kommentar 6 Kommentarer
december 2, 2016 - 11:27

In my Moroccan sandals

Pants / VRS, tee / eBay, sandals / Morocco, belt / Soyaconcept

Første outfit fra Marokko er endelig oppe, eller egentlig er det det sidste outfit, for dette var hvad jeg var iført den dag vi rejste hjem. Vi nåede meget hurtigt at skyde et par billeder inden morgenmaden. De andre dage havde jeg dog shorts eller kjole på, men når jeg skal sidde i et koldt fly kan jeg simpelthen ikke have bare ben. Sandalerne fandt jeg på et marked nede i Medinaen. Sælgeren sagde det var Hermés. Jeg sagde bare ‘Yeah right’. Han grinede indforstået. Han var da også villig til at gå ned til en tredjedel af prisen, men fine er de, så dem glæder jeg mig til at få brugt noget mere til sommer.

I går var jeg til et par hyggelige jule arrangementer og på PR-besøg sammen med Sophie. Sophie har jeg først sådan rigtigt lært at kende på bloggerturen til Marokko, så det er super skønt at kunne mødes igen her hjemme i Danmark og lave ting sammen. På Snapchat (jennifromdablog) og Instagram stories (byjennip) har jeg delt lidt fra eventsne i går, hvis I vil at have et kig med indenfor.

English recap / My going-home outfit from Morocco. Wearing my new leather sandals that I bought in the Medina. I guess they are a bit Hermés inspired haha.

Yesterday I went to a few Christmas events and PR-visits with my fellow blogger Sophie. I’ll tell you Copenhagen is so beautiful during Christmas. Go check out my Snapchat (jennifromdablog) and Instagram stories (byjennip) for the photos and videos I shot yesterday.

november 21, 2016 - 20:45

Hello from Atlantic Palace Morocco

Et hurtigt hej fra skønne Marokko. Jeg selv og en masse andre bloggere er blevet indlogeret på det lækre resort Atlantic Palace i byen Agadir. Desværre har vi et lidt pakket program og er ikke hjemme på hotellet i dagtimerne, så vi forsøger at få taget outfit billeder om morgenen, og så hoppede vi i poolen ved 17-tiden, hvor vejret altså ikke er så varmt mere, så det blev et hurtigt dyp. De af jer der følger med på Instagram (byjennip) og Snapchat (jennifromdablog) har nok set min roomtour på mit lækre hotelværelse, det lækre mad vi får serveret plus alt det by, strand og natur vi oplever. Det er utroligt så Insta-venlig Marokko er haha. I dag har vi været en del i Atlas bjergene, hvor vi faktisk spiste på den hyggeligste restaurant terrasse, og vi havde en skøn udsigt. Med det sagt så er jeg ikke det store natur menneske og foretrækker klart tiden ved poolen eller langs strandpromenadens butikker. I morgen tager vi et smut til en anden by og spiser og kigger på zouk’en. Nu vil jeg sammen med Katrine og Sophie smutte ned i en af hotellets restauranter og spise sammen med alle de andre bloggere.

English recap / A quick hello from our lovely hotel in Morocco. We are staying at the Atlantic Palace resort in Agadir and it is really nice. Unfortunately we have quite a packed program so not much time at the hotel. We did have a little time at the pool though, How gorge is this area?

juni 30, 2016 - 14:37

New sunnies

Vil lige vise jer mine nye solbriller, som var en af de ting jeg fik krydset af London-shopping-listen. Jeg havde også planer om at kigge efter en denim nederdel, denimshorts og sorte ripped jeans, men fandt det desværre ikke. Til gengæld fik jeg fundet lidt andre sager, som jeg nok snart skal vise. Måske i nogle outfits. Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke fik shoppet ret meget. Vi arbejdede tre af dagene, men om fredagen havde vi tid til at nå ud og shoppe, inden vi skulle nå vores fly hjem om aftenen. Taget i betragtning hvor lidt jeg rent faktisk kom hjem med, så er det ret godt gået at jeg kom hjem med hele tre off-shoulder items. Jeg er virkelig faldet for den trend, og kunne åbenbart heller ikke stå for de mange fine off-shoulder toppe Londons butikker havde at byde på. Fandt mig både en i Zara og i Primark, og så fik jeg købt den fineste off-shoulder body i Miss Selfridge.

Det er sjovt som Primark nærmest er et must for mig, hver gang jeg er i London. Det er et rent gedemarked der inde, og man risikerer ofte at stå i alen-lange køer til både prøverum og kasse. Det bugner med en masse varer, hvor meget ikke er pakket ud af plastikposerne endnu, og en del ser virkelig også billigt ud, men så er der de små hidden gems, man næsten altid er heldig at finde. Om ikke andet kan man altid komme ud med strømper, undertøj og sportstoppe, hvilket jeg også gjorde, men jeg fandt også en fin lille nude farvet off-shoulder top til £8 og solbrillerne her til kun £3. Jeg synes virkelig de er cool, og en billig tilføjelse til samlingen.

__________________

Englisg recap / These sunnies were one of the few things a came home with after a day of shopping in London. I did have a denim skirt, denim shorts and black ripped jeans on the list too but didn’t find it. What I did find though, was no less than three off-shoulder items. Safe to say I love that trend! Two really cute tops from Zara and Primark and a body from Miss Selfridge. Can’t wait to show it to you guys soon.

It’s funny how Primark is always a must when I’m in London. It’s pure chaos in there and the lines for the dressing rooms and the checkout are miles long. But if you’re armed with plenty of patience you’re often lucky to find some really good and not cheap-looking items. That’s how a found the cutest little £8 off-shoulder top and these sunnies at just £3. A really cool and inexpensive addition to my small collection of sunglasses.

juni 23, 2015 - 22:39

Udrejselængsel / New York

Jeg har de sidste dage gået og sådan virkelig haft en længsel efter at rejse til New York. Jeg ved ikke om det har noget at gøre med at jeg lige har afsluttet den sidste sæson af Gossip Girl. Og i går er jeg netop startet på SATC. Jeg kan simpelthen hele tiden skifte mellem at se de to serier, og så The Devil wears Prada, alene for at suge hele New Yorker stemningen til mig. Jeg har været i New York to gange – i sommeren 2013 og igen i foråret 2014, og jeg er vild med stemningen og det liv byen har. Jeg har bare lyst til at komme tilbage efter mere. Jeg sad i dag, og lige kiggede mine billeder igennem fra mine New York ture, og det blev min længsel ikke mindre af. Så mange gode minder dukker op. På billederne ovenfor kan I se Manhattan bridge fra Dumbo i Brooklyn (læs mere om Brooklyn her), cupcakes fra Magnolia bakery og smukke Grand Central Station.

English recap I’ve been having a really strong desire about going to New York these past few days. I’ve been there twice but as I looked through my photos I remembered everything I love about that city. On the photos above you can see Manhattan Bridge, cupcakes from Magnolia Bakery and breathtaking Grand Central station.

På det første billede ses min favorit sandwich fra Cafeteria. På det andet billede er det min søster og veninde ude foran Magnolia bakery, som vi var inde i på vores guidede Sex and the City tour. Den kan I læse meget mere om her.

English recap On the first picture is my favorite sandwich from Cafeteria.  On the right picture it’s my sister and my friend Louise in front of Magnolia Bakery that we went to during our Sex and the City tour.

Jeg har snakket om Cafeteria før her inde på bloggen, og med god grund! Jeg har spist der tre gange på mine to ture til New York. Stedet emmer af trendy café stemning, og ligger i det hippe Chelsea. Faktisk er Cafeteria med i et afsnit af SATC, der hvor Charlotte og Anthony møder Stanford og hans kæreste Marcus, og Anthony fortæller Charlotte at Marcus har været med i et nummer af Honcho magazine. Jeg har faktisk først lagt mærke til det efter jeg har været der, så det er ikke grunden til at jeg måtte prøve stedet hehe. Maden er generelt ret dyr i New York, og det er svært at finde gode steder til prisen, men her får du lækker mad til normale café priser som her hjemme. Jeg kan især anbefale deres grillede lakse sandwich.

English recap Cafeteria is a hip restaurant in the trendy area of Chelsea that I can really recommend. The prices are inexpensive and the food is good. Can especially recommend their grilled salmon sandwich.

Central Park er efter min mening et must når man er i New York. I kan se mere af den skønne park her. Et sted jeg virkelig også vil anbefale er rooftop baren 230, som ligger på 5th avenue. Det er en rigtig upper east side bygning, og der er en fantastisk udsigt fra barens udendørsareal. Desuden laver de gode raspberry mojitos og fries. Virkelig fedt sted med en cool stemning, Times Square er selvfølgelig også klart et besøg værd.

Hvis I vil have mere info om New York (fra mit syn) kan i finde det herher og her. Der er bl.a. noget om min oplevelse af en basketball kamp i Madison Square Garden, lidt om Ladurée, om Ground Zero og New York Public Library mm. Del endelig hvis I kan anbefale noget New York stuff. Glæder mig til at drømme mig væk.

English recap Central Park is a must when you are in New York. So is the rooftop bar 230 in my opinion. It’s placed on 5th avenue and from there you have a great view over NYC. Besides they make good raspberry mojitos and fries. Very cool atmosphere. Of course Times Square is also worth a visit.

november 22, 2014 - 22:20

Missing this

Disse billeder får mig helt i sommer- og ferie stemning. Sidder her under dynen og længes efter varmere dage. Synes faktisk det er hyggeligt at sidde og kigge lidt tilbage på sådan nogle stemningsbilleder. Det er ikke kun sommeren og varmen jeg savner – også de minder der er forbundet med det. Savner at chille i Miami, shoppe i New York, at have bare ben, iskaffe på stranden og de lange sommernætter.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Sitting here under my duvet longing for warmer days. I really miss having bare legs, chilling in Miami, shopping in New York, drinking ice coffee on the beach and those long summer nights.

oktober 17, 2014 - 17:53

Paris part 2

Her kommer lige en omgang billeder mere fra Paris. Noget af det jeg fik taget en del billeder af, var den smukke arkitektur. Paris har simpelthen så meget charme med sine gamle bygninger og hyggelige gadelamper.

Fra Concorde pladsen kan man ane eiffeltårnet bag træerne. Jeg vil virkelig anbefale jer at stå af metroen på Concorde pladsen. Så snart man kommer ud af metrostationen, bliver man fuldstændig overvældet, af smukke bygninger, liv og en helt særlig stemning.

Fra concordepladsen kan man se triumfbuen. Det tager ca. en halv time at gå der ned til via. Champs elysees – hvis altså ikke man skal ind i butikkerne på vejen ;) Jeg fik også foreviget lidt indendørs arkitektur – en smuk vindeltrappe i den bygning hvor showroomet ligger. Desuden fik jeg foreviget søjlen på Concordepladsen. Som I kan se, var vejret super godt, da jeg var der. Himlen var bare så flot blå på alle billeder.

Jeg vil se om ikke jeg kan få tid til at blogge lidt i weekenden, selv om min kalender er ret fyldt. Jeg skal bl.a. have fundet rejse med min søster og vores veninde, besøge min farmor med min søster og mine kusiner, hvor vi skal hygge med kage og scones, og så skal jeg skrive opgave. Den kommer til at tage ret meget af min tid, så jeg regner med at holde mig fuldstændig fra bloggen mandag og tirsdag som minimum. Jeg vil se om jeg kan nå at forberede nogle indlæg inden da, men I må ikke hænge mig op på det.

oktober 10, 2014 - 16:57

Paris mini guide

Selv om det var min første tur til Paris og vi arbejdede det meste af tiden, så vil jeg alligevel forsøge at lave en lille mini guide til byen.Macarons er sammen med croissanter og pain au chocolat nærmest et must når man er i Paris. De findes hos de fleste bagere (patisserie) og er en sød gave at tage med hjem. En æske med 7 styks kostede 7 euro. Dem med chokolade og med pistacie er helt klart favoritterne. Små nøgleringe med eiffeltårnet i er også en fin lille souvenir at bringe med hjem. 5 stks. for 1€ og de kan købes overalt på gaderne lige omkring eiffeltårnet. Paris har helt utroligt mange smukke gamle bygninger, og denne med den røde dør,var der vi arbejdede.

Vi arbejdede tæt på Marais og Magenta – lige ved Republique faktisk. Området er fyldt med hyggelige fortovscaféer, som altid er proppet med mennesker, men der ligger ikke ret mange tøjbutikker i området. Jeg spottede dog både American Apparel og Sandro, men vil du shoppe, skal du tage til Rue de Rivoli hvor der bl.a. ligger Mango, Zara, H&M, Forever21 og Sephora, eller Champs elysees som huser både high street butikker og luxus mærkerne.

Paris har en helt særlig stemning med sine gamle smukke bygninger, og mennesker som er ude og få en drink eller chille ved kanalen.
Tager man metroen ind til det lidt mere centrale Paris, så er man ikke langt fra Eiffeltårnet, concordepladsen og Champs elysees. Til sidst har jeg lagt et billede op af showroomet på 14 rue du Chateau d’eau, hvor vi arbejdede hver dag. Henrik Vibskov er bl.a. en af de designere vi repræsenterer, og vi havde derfor inviteret diverse kunder til showroomet i løbet af modeugen i Paris.

Skriv kommentar 4 Kommentarer
oktober 7, 2014 - 19:52

Missing Paris

Nu er det fem dage siden jeg kom hjem fra Paris, så jeg synes ligesom det er på sin plads med en lille update derfra. Desværre fik jeg ikke blogget så meget der ovre, da vores internet i lejligheden gik ned efter de første fem dage. Da det jo var en arbejdsrelateret tur jeg var på, nåede jeg ikke at opleve en helt masse i Paris, men jeg fik dog set en smule, og jeg vil se om ikke jeg kan få postet en lille guide en af dagene. Som I kan se på billedet ovenfor nåede jeg heldigvis at se Eiffeltårnet. En af dagene tog min kollega Hannah mig hen og se det så snart vi fik fri fra arbejde. Og hvor er det bare smukt! Desværre gik mit spejlrefleks i stykker i Paris (typisk!) så de fleste billeder fra turen er taget med min iPhone. Øv!

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Just wanted to show the beautiful view I had to the Eiffeltower when I was in Paris last week. It’s almost impossible to go to Paris without seeing the Eiffeltower so I just had to go! I’m sorry about the poor quality in the photo but my camera broke and I had to use my iPhone to take pictures most of the trip. I will try to come up with a little Paris guide one of the following days.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...